با ما همراه باشید
Zox Leader

اقتصاد

این ذهن زیباست!

4e0269d8236ceb576013f23b6def1f44

منتشر شده

در

%D8%A7%DB%8C%D9%86 %D8%B0%D9%87%D9%86 %D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%D8%B3%D8%AA


سعید زعیمی، منتقد معتقد است: سریال در حال پخش «ذهن زیبا» که شب‌های ماه مبارک رمضان از شبکه یک سیما پخش می‌شود، نمونه‌ای ارزشمند برای معرفی و الگوسازی از دانشمندان برجسته ایرانی است.
او همچنین بر این باور است که «ذهن زیبا» از معدود تلاش‌هایی است که نشان می‌دهد چگونه می‌توان از زندگی دانشمندان ایرانی الگویی برای نسل جدید ارائه داد.

سعید زعیمی، منتقد در یادداشتی با موضوع ضرورت الگوسازی از شخصیت‌های علمی در سینما و تلویزیون، نگاهی به سریال ماه رمضانی در حال پخش «ذهن زیبا» در شبکه اول سیما داشته است. در این متن که اختصاصی در اختیار ایسنا قرار گرفته آمده است:

«در دنیای امروز که رسانه‌ها نقش اساسی در شکل‌دهی به افکار عمومی دارند، بازنمایی چهره‌های علمی در قالب سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی می‌تواند تأثیر بسزایی در فرهنگ‌سازی و انگیزه‌بخشی به نسل جوان داشته باشد. سریال «ذهن زیبا» که در ماه مبارک رمضان از شبکه یک سیما پخش می‌شود، نمونه‌ای ارزشمند از این تلاش برای معرفی و الگوسازی از دانشمندان برجسته ایرانی است. این مجموعه که با اقتباس از زندگی دکتر حسین بهاروند، محقق برجسته در حوزه زیست‌شناسی، ساخته شده است، نشان می‌دهد که چگونه می‌توان شخصیت‌های علمی را به گونه‌ای به تصویر کشید که برای مخاطبان جذاب باشد و در عین حال، اهمیت تحقیقات علمی و دستاوردهای آن را برای جامعه روشن کند.

الگوسازی از شخصیت‌های علمی نه‌تنها موجب افزایش شناخت عمومی از اهمیت علم و پژوهش می‌شود، بلکه می‌تواند الهام‌بخش جوانانی باشد که در مسیر علم و دانش گام برمی‌دارند. در سال‌های اخیر، بسیاری از کشورها به این موضوع توجه داشته‌اند و تلاش کرده‌اند از طریق سینما و تلویزیون، شخصیت‌های علمی را به نحوی ارائه کنند که برای مخاطبان عام جذاب باشد. نمونه‌های موفقی از این دست را می‌توان در سینمای هالیوود مشاهده کرد؛ جایی که فیلم‌هایی مانند «یک ذهن زیبا» (A Beautiful Mind) درباره زندگی جان نش، ریاضیدان نابغه، یا «تئوری همه‌چیز» (The Theory of Everything) که به زندگی استیون هاوکینگ می‌پردازد، توانسته‌اند با استقبال گسترده‌ای مواجه شوند. این فیلم‌ها نه‌تنها داستان زندگی دانشمندان را روایت کرده‌اند، بلکه با پرداختن به چالش‌های شخصی و حرفه‌ای آنان، توانسته‌اند ارتباط عاطفی قوی با مخاطب برقرار کنند.

در ایران، سنت ساخت سریال‌هایی با محوریت زندگی شخصیت‌های علمی چندان رایج نبوده است و بیشتر تمرکز رسانه‌ها بر موضوعات اجتماعی، تاریخی یا مذهبی بوده است. اما «ذهن زیبا» نشان می‌دهد که می‌توان با اقتباس از زندگی دانشمندان، روایتی دراماتیک و تأثیرگذار خلق کرد. این سریال با به تصویر کشیدن مسیر علمی و حرفه‌ای دکتر بهاروند، تلاش‌های او در پژوهشگاه رویان و چالش‌های تحقیقاتی‌اش، تصویری ملموس از یک دانشمند ایرانی ارائه می‌دهد که توانسته است در سطح بین‌المللی بدرخشد.

یکی از چالش‌های اصلی در ساخت فیلم‌ها و سریال‌هایی با محوریت دانشمندان، این است که چگونه می‌توان موضوعات علمی پیچیده را به گونه‌ای روایت کرد که برای مخاطب عام جذاب باشد. بسیاری از فیلم‌های علمی در سطح جهانی با این چالش مواجه بوده‌اند که چگونه میان دقت علمی و جذابیت دراماتیک تعادل برقرار کنند.

در سریال «ذهن زیبا»، این چالش از طریق تمرکز بر داستان زندگی شخصی و حرفه‌ای دکتر بهاروند مدیریت شده است. در کنار نمایش موفقیت‌های علمی او، سریال به مسائل خانوادگی، موانع اجتماعی و سختی‌های تحقیقاتی نیز می‌پردازد، که همین امر می‌تواند موجب همذات‌پنداری بیشتر مخاطبان با شخصیت اصلی شود. علاوه بر این، حضور بازیگران توانمند و روایت دراماتیک، به جذابیت سریال افزوده است و می‌تواند الگوی خوبی برای تولید آثار مشابه در آینده باشد.

در سینمای هالیوود و برخی کشورهای دیگر، الگوسازی از شخصیت‌های علمی معمولاً همراه با نمایش تأثیرات جهانی کشفیات آنان و گاهی نیز با چاشنی قهرمان‌سازی همراه است. برای مثال، در فیلم «مردی که بی‌نهایت را می‌دانست» (The Man Who Knew Infinity)، زندگی نابغه ریاضی، سرینیواسا رامانوجان، به گونه‌ای روایت می‌شود که مخاطب نه‌تنها با دشواری‌های علمی او، بلکه با مشکلات فرهنگی و اجتماعی‌اش نیز آشنا می‌شود.

اما در ایران، کمتر به چنین شخصیت‌هایی پرداخته شده است. سریال «ذهن زیبا» از معدود تلاش‌هایی است که نشان می‌دهد چگونه می‌توان از زندگی دانشمندان ایرانی الگویی برای نسل جدید ارائه داد. البته هنوز راه درازی در پیش است تا رسانه‌های ایرانی بتوانند چهره‌های علمی را به شیوه‌ای که در سینمای جهان مرسوم است، بازنمایی کنند. در بسیاری از موارد، سریال‌های علمی ایرانی بیشتر به زندگی روزمره شخصیت‌ها پرداخته و کمتر به تأثیرات جهانی یا چالش‌های علمی آن‌ها توجه کرده‌اند.

سریال «ذهن زیبا» یک گام مهم در جهت الگوسازی از دانشمندان ایرانی در رسانه‌های داخلی است. این سریال نشان می‌دهد که می‌توان شخصیت‌هایی را که در حوزه‌های علمی و پژوهشی فعالیت داشته‌اند، به گونه‌ای جذاب و دراماتیک به تصویر کشید.

با این حال، برای تأثیرگذاری بیشتر، لازم است که این روند ادامه پیدا کند و تولید چنین آثاری به یک جریان پایدار در تلویزیون و سینمای ایران تبدیل شود. علاوه بر این، باید تلاش شود تا این نوع سریال‌ها تنها به داستان زندگی دانشمندان محدود نشود، بلکه به تأثیرات علمی آنان در سطح جهانی نیز پرداخته شود. همچنین، بهره‌گیری از مشاوران علمی برای افزایش دقت علمی

روایت‌ها، و همکاری نزدیک‌تر میان هنرمندان و پژوهشگران می‌تواند به ارتقای کیفیت این آثار کمک کند.

در نهایت، الگوسازی از شخصیت‌های علمی در رسانه‌ها می‌تواند یکی از مهم‌ترین ابزارهای ترویج فرهنگ علمی در جامعه باشد. اگر بتوان چنین چهره‌هایی را با جذابیت و دقت به تصویر کشید، نه‌تنها انگیزه‌ای برای نسل جدید ایجاد خواهد شد، بلکه به تقویت جایگاه علم و دانش در فرهنگ عمومی نیز کمک خواهد کرد. سریال «ذهن زیبا» نقطه‌ی آغازی برای این مسیر است، و امیدواریم که در آینده شاهد تولید آثار بیشتری با این رویکرد باشیم.»

انتهای پیام



منبع خبر

ادامه مطلب
تبلیغاتZox728
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اقتصاد

ویدئو/ خاطره مهران غفوریان از حواس‌پرتی رضا شفیعی‌جم

4e0269d8236ceb576013f23b6def1f44

منتشر شده

در

توسط

%D9%88%DB%8C%D8%AF%D8%A6%D9%88 %D8%AE%D8%A7%D8%B7%D8%B1%D9%87 %D9%85%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86 %D8%BA%D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86 %D8%A7%D8%B2 %D8%AD%D9%88%D8%A7%D8%B3%E2%80%8C%D9%BE%D8%B1%D8%AA%DB%8C %D8%B1%D8%B6%D8%A7 %D8%B4%D9%81%DB%8C%D8%B9%DB%8C%E2%80%8C%D8%AC%D9%85


مهران غفوریان که این روزها برنامه «شب خوش» را در شبکه سه سیما دارد، اخیرا خاطره‌ای را به طنز از رضا شفیعی جم برای مخاطبانش روایت کرده است. به گزارش ایسنا، خاطره‌ای که غفوریان تعریف کرد به سال ۱۳۷۸ و ساخت سریال «این چند نفر» برمی‌گردد که با رضا شفیعی‌جم همبازی بود.

در سریال این چند نفر به کارگردانی مهران غفوریان و نویسندگی رضا عطاران و ارژنگ امیر فضلی، بازیگرانی چون رضا شفیعی‌جم، بیژن بنفشه‌خواه، ارژنگ امیرفضلی، فلامک جنیدی و خود مهران غفوریان بازی می کردند.

این سریال ماجراهای چند نفر را به تصویر می کشد که نام همه آن ها «هژیر» است و در هر قسمت داستان های خنده داری روایت می شود.

انتهای پیام



منبع خبر

ادامه مطلب

اقتصاد

«نه» بلند به سیگار در سریال‌ها

4e0269d8236ceb576013f23b6def1f44

منتشر شده

در

توسط

%D9%86%D9%87 %D8%A8%D9%84%D9%86%D8%AF %D8%A8%D9%87 %D8%B3%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D8%B1 %D8%AF%D8%B1 %D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%84%E2%80%8C%D9%87%D8%A7


افزایش مصرف سیگار توسط بازیگران در صحنه‌هایی از سریال‌های نمایش خانگی، وزارت بهداشت و ساترا را به فکر تدوین راه‌هایی برای به حداقل رساندن این نماها انداخته است؛ هرچند به نظر می‌رسد در حال حاضر ممنوعیت کامل نمایش سیگار در مجموعه‌های نمایشی با خلاء قانونی مواجه است.

به گزارش ایسنا، در حالی که طی سال‌های اخیر بخش قابل توجهی از مخاطبان سریال‌های خانگی، نسبت به نمایش مصرف دخانیات در این آثار واکنش نشان داده و نارضایتی خود را ابراز کرده‌اند، به تازگی طرح‌هایی برای مقابله با نمایش این پدیده در نمایش خانگی، با همکاری وزارت بهداشت و ساترا تدوین شده و در دست اجرا قرار دارد.

فرشید رضایی سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت در شماره اخیر نشریه کد متعلق به ساترا، از پیگیری بازنگری در قانون جرایم رایانه‌ای با هدف جلوگیری از نمایش سیگار و دخانیات در محصولات نمایش خانگی خبر داده و در این زمینه گفته است: اخیرا مکاتبه‌ای از سوی وزیر بهداشت با دادستانی کل کشور و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شد و درخواست کردیم که ممنوعیت نمایش مصرف دخانیات در شبکه نمایش خانگی و فیلم‌ها و سریال‌های تولیدی با جدیت اجرا شود.

او همچنین درباره طرح آتی ساترا توضیح داده: ساترا معتقد است برای اجرای ممنوعیت کامل نمایش سیگار و دخانیات با خلاء قانونی مواجه است که به اعتقاد ما باید این خلاء قانونی با کمک مجلس و قوه قضاییه برطرف شود.

نمایش پُربسامد سیگار، اگرچه در اغلب سریال‌ها رخ می‌دهد اما در بعضی محصولاتی مثل «زخم کاری»، «پوست شیر»، «گناه فرشته» و «آبان» با واکنش‌های بیشتری مواجه شده که گاه حاصل حضور دائمی کاراکترهای سیگار به‌ دست در قاب تصویر است و گاه به دلیل تماشاگر زیاد این آثار. بسیاری از تماشاگران، استفاده از دخانیات توسط شخصیت‌های جذاب و اصلی این آثار را موجب ترویج این امر در میان مخاطبان سریال خصوصا جوان‌ترها می‌دانند.

«نه» بلند به سیگار در سریال‌ها

در برخی از محصولات یادشده مثل «ازازیل» و «آبان» این اتفاق مختص مردان نیست و حتی شخصیت‌های زن به استعمال دخانیات دست می‌زنند که مابه‌ازای کمتری در سطح جامعه دارد.

در اتفاقی کم‌نظیر، سیگاری که شخصیت «حامد» در سریال «گناه فرشته» اثر حامد عنقا استفاده می‌کرد، از یک برند خاص و گران‌قیمت بود و در زمان پخش، این شائبه را به وجود آورده بود که محصول یادشده در جایگاه حامی مالی این اثر ظاهر شده است.

استفاده بی‌رویه کاراکترهای سریال‌های خانگی از سیگار در حالی اتفاق می‌افتد که در برخی کشورهای دیگر، پروتکل‌هایی برای نمایش مصرف دخانیات وجود دارد و این کار به راحتی صورت نمی‌گیرد. به طور مثال سریال‌های ترکی که در ایران هم محبوب‌اند و هم بسیار مورد نقد قرار می‌گیرند، در نمایش استعمال سیگار و همچنین مشروبات الکلی بسیار محتاطانه عمل کرده و این پدیده‌ها را گاه با استفاده از جلوه‌های ویژه بصری، مات می‌کنند.

این در حالی است که در بسیاری از محصولات شاخص تلویزیونی در کشورهایی مثل آمریکا یا انگلیس، منعی برای نمایش پُربسامد مصرف دخانیات وجود ندارد و برخی شخصیت‌های جذاب و اصلی آثاری چون «نقاب‌داران» (پیکی بلایندرز) همواره سیگاری بر گوشه لب دارند.

«نه» بلند به سیگار در سریال‌ها
نمایی از قسمت 14 پایتخت در نقد استعمال سیگار

نکته جالب آن که در برابر سریال‌های ایرانی پخش‌شده در نمایش خانگی، مجموعه‌های تلویزیونی قرار می‌گیرند که بر اساس سیاست‌های رسمی، همچنان به فرهنگ‌سازی درباره لزوم کاهش مصرف دخانیات پایبندی نشان می‌دهند و استعمال سیگار را جز در موارد معدود نمایش نمی‌دهند. از جمله این آثار، فصل هفتم سریال «پایتخت» است که در شب‌های گذشته بسیار دیده شد. این اثر در چند سکانس قسمت‌ ۱۴، مصرف دخانیات را بسیار تقبیح کرد و در قالب پیامی نمایشی، از اثرات مخرب سیگار بر سلامتی افراد گفت.

انتهای پیام



منبع خبر

ادامه مطلب

اقتصاد

مرگ یک نویسنده، گلایه علی‌ نصیریان و علنی شدن اختلافات بر سر ساخت یک سریال

4e0269d8236ceb576013f23b6def1f44

منتشر شده

در

توسط

%D9%85%D8%B1%DA%AF %DB%8C%DA%A9 %D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%D9%86%D8%AF%D9%87%D8%8C %DA%AF%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%87 %D8%B9%D9%84%DB%8C%E2%80%8C %D9%86%D8%B5%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86 %D9%88 %D8%B9%D9%84%D9%86%DB%8C %D8%B4%D8%AF%D9%86 %D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%84%D8%A7%D9%81%D8%A7%D8%AA


عکس‌ها و توضیحات بیشتر درباره معادن هخامنشی تازه کشف‌شده، اهواز و حواشی پایان‌ناپذیرش با کنسرت‌ها، مرگ یک چهره جنجالی، خبرهایی از نمایشگاه کتاب تهران، در آمریکا و ایتالیا هم به من می‌گویند «مامان علی کوچولو»!، اختلاف‌ در «ازازیل» بالا گرفت، «پایتخت»، کمپر ارسطو را به برج میلاد برد!، و … از جمله اخبار این هفته فرهنگی هنری ایسنا بودند.

به گزارش ایسنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وجود دغدغه باز گذاشتن یا بستن اماکن تاریخی در زمان تحویل سال ۱۴۰۴ که مقارن با ایام شهادت حضرت علی (ع) و شب‌های قدر بود، گفت: برخی می‌گفتند مراکز تاریخی را ببندیم ولی مراکز باز ماند و خود مردم مدیریت کردند؛ بنابراین وقتی به جای منع کردن راه را باز می‌گذاریم و هویت جمعیِ اجتماعی خود را باور می‌کنیم، بهتر جواب می‌گیریم.

عکس‌ها و توضیحات بیشتر درباره معادن هخامنشی تازه کشف‌شده

باستان‌شناسان در دامنه رشته کوه زاگرس در منطقه آبدانان ایلام، سه معدن را شناسایی کرده‌اند که احتمال می‌دهند معادن گمشدۀ هخامنشی باشد. فرضیه آنها بر این است که این معادن، منبع اصلی تامین سنگ‌های کاخ داریوش بزرگ هخامنشی در شهر باستانی شوش بوده است.

شواهد اولیه در معادن نویافتۀ هخامنشی‌ها چه می‌گوید؟

هخامنشی‌ها سنگ‌های غول‌آسا را چگونه جابه‌جا می‌کردند؟

کشف سه معدن که به گمان باستان‌شناسان، محل تامین سنگ‌های کاخ داریوش بزرگ در شوش بوده، با توجه به فاصله ۱۵۰ کیلومتری این معادن آبدانان تا آن شهر باستانی، این پرسش را مطرح می‌کند که سنگ‌های عظیم‌الجثه که در کاخ‌ها و سازه‌های هخامنشی به کار رفته، ‌چگونه جابه‌جا می‌شد؟

اهواز و حواشی پایان‌ناپذیرش با کنسرت‌ها/ کنسرت عرفان طهماسبی لغو نشده است!

روز گذشته عرفان طهماسبی با انتشار مطلبی در فضای مجازی از برگزار نشدن کنسرت خود در اهواز خبر داد که در همین راستا، خبر لغو کنسرت رایگان او در رسانه‌های مختلف منتشر شد، اما این در حالی بود که امروز معاون اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اعلام کرد که کنسرت طهماسبی مجوزی نداشته است که بخواهد لغو شود!

از عشق در یک نگاه با عود تا یک توفیق اجباری

در دومین شب از دومین دوره از جشنواره ملی عودنوازی قشم اجراهای نوازندگان موسیقی به خصوص در بخش گروه‌نوازی با شور و کیفیت متفاوتی نسبت به شب گذشته برگزار شد؛ به گونه‌ای که در سازبندی‌ها از سازهایی مانند هنگ‌درام و کاخن استفاده شده بود که همین امر موجب ایجاد تفاوت در لحن اجرای نوازندگان می‌شد.

جشنواره‌ای در قشم که برای قشم نبود!

مرگ یک چهره جنجالی

ماریو بارگاس یوسا، نویسنده نامدار پرویی و یکی از چهره‌های برجسته ادبیات آمریکای لاتین در حالی درگذشت که در بیش از نیم قرن فعالیت ادبی، آثاری مهم درباره قدرت، فساد و سیاست خلق کرد و در سال ۲۰۱۰ به جایزه نوبل ادبیات رسید.

آدیوس یوسا، آدیوس رئیس بزرگ اینکا

خبرهایی از نمایشگاه کتاب تهران

قائم‌مقام سی‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از جزئیات فلوشیپ نشر تهران گفت. همچنین مدیرکل اداره مجامع و تشکل‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از استقبال ناشران خارجی از نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

چرا سلبریتی‌های کره‌ای محبوب بچه‌های ما شدند؟

کارگردان مستند «کی‌پاپ» با اشاره به اینکه در ایران با یک خلاء محتوایی برای نوجوانان روبه‌رو هستیم، گفت: در ایران تولیداتی برای نوجوانان نداریم و موسیقی و فیلم ما برای نسل نوجوان محتوایی ندارد و اگر هم محتوایی داشته باشد متناسب با نیازهای نوجوانان نیست.

در آمریکا و ایتالیا هم به من می‌گویند «مامان علی کوچولو»!

فرزانه کابلی نه تنها برای نسل ما بلکه بسیاری از نسل‌ها، نه تنها در ایران بلکه در خارج از کشور هم «مامان علی کوچولو» است و حال آنکه او به جز بازی در این مجموعه خاطره‌انگیز، تجربه‌های بسیار زیادی در کار هنری دارد.

او همچنین با بیان اینکه حرکات موزون محلی دسته‌جمعی نشانگر اتحاد و یکی بودن مردم کشور است، بر عشق و علاقه‌اش برای ماندن در ایران سخن می‌گوید و تاکید می‌کند که در این خاک ریشه دارد و تنها در این سرزمین می‌تواند نفس بکشد.

چند فیلم مجوزدار در صف اکران هستند؟

در حالی که تا چند هفته آینده، فیلم‌های جدیدی راهی اکران می‌شوند، بیش از ۵۰ فیلم اکران نشده در میان فیلم‌های دارای پروانه نمایش باقی هستند.

حرف‌های همایون اسعدیان درباره وضعیت اکران سینماها و پخش «پیرپسر»

دبیر شورای صنفی نمایش با مثبت ارزیابی کردن اکران نوروزی و پیش‌بینی روندی بهتر با اکران فیلم‌های جدید بیان کرد: فیلم «پیر پسر» با وجود داشتن پروانه نمایش به دلیل بروز اختلاف میان دو پخش‌کننده، فعلا قراردادی در شورای صنفی نمایش ندارد.

گلایه علی نصیریان: به دوران فیلم فارسی برگشتیم

علی نصیریان ‌در اکران مردمی فیلم «هفت بهارنارنج» از وضعیت حال حاضر سینما گلایه کرد و گفت: امروز سینمای کمدی ما جایگزین بدنه واقعی سینما شده است، در حالی که سینما جوشش و خلاقیت‌های خاص خود را دارد و تنها برای گیشه و درآمدزایی نیست ولی متاسفانه ‌به‌ روزهای فیلم‌ فارسی داریم، برمی‌گردیم.

پخش «پایتخت» آنتن تلویزیون را در مغازه‌ها کم‌یاب کرد

مدیر پروژه «پایتخت ۷» درباره اینکه آیا فصل هفتم، پایانی برای این مجموعه خواهد بود؟ توضیح داد: این تصمیمی است که باید تلویزیون با تیم سازنده بگیرد؛ اما با بازخوردهای به شدت مثبتی که از مخاطبان داشتیم، مردم خواهان ادامه این مجموعه هستند.

شفاف‌سازی رییس مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما درباره آمار بینندگان

رییس مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما درباره افزایش شمار بینندگان تلویزیون در نوروز و رمضان ۱۴۰۴ نسبت به سال گذشته توضیح داد.

تلویزیون سکوتش را نسبت به چهره‌های علمی شکست

کارگردان سریال «ذهن زیبا» با اعتقاد بر اینکه تلویزیون سال‌ها سکوت عجیبی نسبت به چهره‌های ماندگار علمی داشت، در این زمینه اظهار کرد: این سکوت با تولید و پخش سریال «ذهن زیبا» شکسته شد.

«پایتخت»، کمپر ارسطو را به برج میلاد برد!

سیروس مقدم ـ کارگردان «پایتخت» ـ در مراسم اکران مردمی قسمت پایانی گفت: تنها چیزی که در این چند سال شنیدم دلتنگی مردم به این کار بود که این دلتنگی به آقای تنابنده و بقیه دوستان هم می‌رسید. به جرأت می توانم بگویم «پایتخت ۷» کم فروشی نکرد و هر آنچه داشته در وسط گذاشت.

اختلاف‌ در «ازازیل» بالا گرفت/ حسن فتحی سریال را نیمه‌کاره رها کرد

حسن فتحی با انتشار مطلبی، از ماجرای اختلاف نظر بر سر ساخت سریال «ازازیل» پرده برداشت و در عین حال اعلام کرد که قصد ساخت فصل دوم را ندارد. این اظهارات فتحی با واکنش پلتفرم عرضه‌کننده سریال – نماوا – مواجه شد که در بیانیه‌ای، مشکلات «ازازیل» را ناشی از اختلافات میان تهیه‌کننده و کارگردان اعلام کرد و در عین حال نوید حل مشکل و عرضه فصل دوم را داد.

کوروش سلیمانی: مخاطبان به تلویزیون معنا می‌دهند

کوروش سلیمانی ـ بازیگر نقش دکتر کاظمی آشتیانی در سریال «ذهن زیبا» ـ معتقد است: مخاطبان به تلویزیون و به ما (هنرمندان) معنا می‌دهند؛ اگر ما دیده نشویم در خلاء هستیم. ساخت «ذهن زیبا» هم یک یادآوری به تلویزیون بود که بدانند تنوع را در ژانرهایی که سریال‌سازی می‌شود، رعایت کنند.

دعواهای واقعیِ یک خانواده معمولی در تلویزیون!

سریال پایتخت برای خانواده‌های معمولی است؛ خانواده‌ای که در آن خبری از پدر همیشه فهیم و مقتدر، مادر همواره فداکار و ساکت و بچه‌های ناسپاس ولی در آخر متنبه نیست. همه با تمام خوبی‌ها و بدی‌ها، خودشان هستند. خانواده‌ای معمولی که یک سکانس ۴ دقیقه‌ای از بحث و دعوایشان آنچنان در فضای مجازی وایرال می‌شود که اکثر افراد با آن همذات‌پنداری می‌کنند چون درد را از حالت شخصی و خجالت‌آور خارج کرده و آن را به یک درد جمعی و قابل حرف زدن تبدیل می‌کند. یک دعوای معمولی برای خانواده‌های معمولی!

پیشنهادهایی برای خواندن:

دردسر یک عملیات شناسایی

مردی که معتقد بود غلط‌نویسی ضرر ندارد!

واقعیتی قابل تأمل درباره «حریم» و طرح مجلس برای آن

سایه روشن عملیات «فتح ۵»

شوخی‌های سرخوشانه سربازان که به فاجعه رسید!

کشف شهری بزرگ در مصر

یادی از یک عملیات هوایی

میراث فرهنگی درگیر سیاسی‌بازی شده است

انتهای پیام



منبع خبر

ادامه مطلب
تبلیغاتZox300

برترین ها