با ما همراه باشید

اقتصاد

درآمد حیرت انگیز صدا و سیما از پخش «پایتخت 7»

منتشر شده

در


فصل هفتم مجموعه تلویزیونی «پایتخت» که از شبکه یک سیما در ایام نوروز روی آنتن رفت، در مجموع طی ۲۵ شب پخش شد. این مجموعه شامل ۲۲ قسمت اصلی بود و در کنار آن، یک شب به مرور قسمت‌های گذشته و یک شب نیز به بازپخش قسمت پایانی اختصاص یافت. هر قسمت از این سریال نیز سه بار تکرار شد.

بررسی میزان تبلیغات پخش‌شده در اطراف هر قسمت نشان می‌دهد که در هر نوبت پخش، به‌طور میانگین ۱۰ تا ۱۳ دقیقه تبلیغ پیش از آغاز سریال، ۶ تا ۷ دقیقه در میانه پخش، و زمانی مشابه نیز پس از پایان قسمت پخش شده است؛ در مجموع نزدیک به ۲۵ دقیقه آگهی برای هر بار نمایش یک قسمت.

با در نظر گرفتن تکرار سه‌باره هر قسمت، حجم تبلیغات به حدود ۱۰۰ دقیقه در روز برای هر قسمت می‌رسد. در مقیاس ۲۵ شب، این عدد به بیش از ۲,۵۰۰ دقیقه تبلیغ تلویزیونی (معادل ۱۵۰ هزار ثانیه) افزایش می‌یابد.

اگر فرض کنیم که نرخ هر ثانیه آگهی تلویزیونی در ایام نوروز، حتی با اعمال تخفیف، حدود ۳۰۰ میلیون تومان برآورد شده باشد، درآمد حاصل از تبلیغات این سریال به رقم حیرت‌انگیز ۴۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد. این برآورد بدون احتساب تبلیغات غیرمستقیم و گنجانده‌شده در محتوای سریال یا دیالوگ‌های شخصیت‌هاست که خود می‌تواند سهم قابل توجهی از درآمد را تشکیل دهد.



Source link

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلب مسئولیت: تمامی اخبار و محتوای منتشر شده در این سایت صرفاً جنبه اطلاع‌رسانی داشته و از منابع و سایت‌های معتبر گردآوری می‌شوند. «پیک ایران» هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت، دقت و تمامیت محتوای منتشر شده ندارد. منبع اصلی هر خبر در انتهای آن ذکر شده و مسئولیت محتوا بر عهده منبع اولیه است. استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است.