با ما همراه باشید
Zox Leader

اقتصاد

ساترا قصد دارد افراد داوطلبانه قوانین را رعایت کنند

4e0269d8236ceb576013f23b6def1f44

منتشر شده

در

%D8%B3%D8%A7%D8%AA%D8%B1%D8%A7 %D9%82%D8%B5%D8%AF %D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF %D8%A7%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%AF %D8%AF%D8%A7%D9%88%D8%B7%D9%84%D8%A8%D8%A7%D9%86%D9%87 %D9%82%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%86 %D8%B1%D8%A7 %D8%B1%D8%B9%D8%A7%DB%8C%D8%AA %DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF


رییس ساترا با اعلام آمادگی برای جذب ایده‌های نوین در فضای رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، تولید محتوای جذاب و در عین حال مناسب برای خانواده‌ها و همچنین فراهم شدن شرایط برای همکاری با کارگردان‌ها و نویسندگان را از راه‌های مقابله با تهدیدات نرم‌افزاری برشمرد.

سعید مقیسه ـ رئیس ساترا ـ در حاشیه بازدید از نمایشگاه قرآن در گفت‌وگویی با ایسنا، به فعالیت‌های مختلف سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) اشاره کرد و گفت: ما در ساترا فراتر از نظارت بر محتوا فعالیت داریم. ساترا در زمینه‌های مختلفی از جمله تنظیم‌گری اقتصادی، حقوقی، آموزشی، پژوهش محور و اجتماعی فعالیت می‌کند. هدف از تنظیم‌گری اجتماعی این است که قوانین و مقررات به‌گونه‌ای پذیرفته شوند که افراد به ‌طور داوطلبانه آن را رعایت کنند.

وی تاکید کرد: از دیگر فعالیت‌های ساترا می‌توان به راه‌اندازی مرکز خدمات رسانه اشاره کرد که به سکوهای دارای مجوز مشاوره‌های مختلفی ارائه می‌دهد. همچنین، خانه سرمایه‌گذاران و مجمع رستا به‌ منظور هم‌افزایی فعالان صوت و تصویر فراگیر ایجاد شده است. ساترا همچنین نمایشگاه سالانه رصتا را برگزار می‌کند که فرصتی برای تبلیغ سکوها است.

رئیس ساترا ادامه داد: در زمینه تولید محتوا، ساترا به‌ طور ماهانه حدود ۱۰۰ قسمت محتوا ارائه می‌دهد و بسته‌های حمایتی مانند بسته رمضانی را برای سکوها فراهم می‌کند. همچنین، برای تسهیل در ثبت ایده‌ها و طرح‌ها، درگاه ملی ایجاد شده است که به نویسندگان و ارائه ‌دهندگان طرح این امکان را می‌دهد که ایده‌های خود را ثبت کنند و در شورای تولید حضور یابند.

وی در بخش دیگر این گفت‌وگو در پاسخ به پرسش ایسنا درباره سهم تولیدات رسانه‌ای در مقابله با جنگ نرم‌افزاری، چنین اظهار کرد: ساترا در تلاش است تا با تولید محتوای مناسب و جذاب، از عقب ‌ماندگی در این حوزه جلوگیری کند و به ارتقاء محتوای خانواده‌دوست و سالم کمک کند. در زمینه مقابله با تهدیدات نرم‌افزاری دشمن، ساترا به دنبال این است که شبکه نمایش خانگی بتواند به تولید محتوای جذاب و مناسب بپردازد و با کارگردان‌ها و نویسندگان همکاری کند. فرآیند ثبت طرح‌ها و ایده‌ها برای تولید محتوا تسهیل شده و امکان ارائه فیلمنامه‌ها در شورای تولید فراهم شده است. ساترا بر این باور است که می‌توان محتوای جذاب و سالم تولید کرد که مورد پسند خانواده‌ها باشد و به اخلاق و باورهای دینی کمک کند.

انتهای پیام



منبع خبر

ادامه مطلب
تبلیغاتZox728
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اقتصاد

نخل طلای افتخاری کن برای رابرت دنیرو

4e0269d8236ceb576013f23b6def1f44

منتشر شده

در

توسط

%D9%86%D8%AE%D9%84 %D8%B7%D9%84%D8%A7%DB%8C %D8%A7%D9%81%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%B1%DB%8C %DA%A9%D9%86 %D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C %D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1%D8%AA %D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88


رابرت دنیرو، بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی، نخل طلای افتخاری را برای یک عمر دستاورد هنری دریافت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، در مراسم افتتاحیه هفتادوهشتمین جشنواره فیلم کن در ۱۳ می ۲۰۲۵، رابرت دنیرو بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی، ۱۴ سال پس از آنکه ریاست هیات داوران این جشنواره را در سال ۲۰۱۱ بر عهده داشت، نخل طلای افتخاری را برای یک عمر دستاورد هنری دریافت خواهد کرد.

برخی چهره‌ها نماینده‌ی هنر هفتم هستند و دیالوگ‌هایی وجود دارد که برای همیشه در ذهن سینمادوستان حک می‌شود. رابرت دنیرو با سبک درونی و بازی‌های دقیقش ــ چه در لبخندی ملایم و چه در نگاهی تند ــ به اسطوره‌ای سینمایی بدل شده است.

او با شنیدن خبر دریافت این افتخار گفت: «نسبت به جشنواره کن احساس نزدیکی زیادی دارم… به‌ویژه حالا که جهان پر از چیزهایی‌ست که ما را از هم جدا می‌کند، کن ما را کنار هم می‌آورد: داستان‌پردازان، فیلم‌سازان، طرفداران و دوستان. مثل بازگشت به خانه است.»

به گزارش سایت رسمی جشنواره فیلم کن، ورود دنیرو به سینما، سرنوشت نسل مهمی از کارگردانان نیویورکی را رقم زد که بعدها نسل تازه‌ی فیلم‌سازان هالیوود شدند. از همان نخستین فیلم‌های برایان دی پالما ــ که تازه فارغ‌التحصیل شده بود ــ دنیرو نقش ضدقهرمان‌هایی را ایفا کرد که هم سبک دی پالما را شکل دادند.

دنیرو که فرزند نقاشانی نیویورکی‌ست، از جوانی درک عمیقی از اخلاق و رفتار خیابانی داشت که بعدها در همکاری با اسکورسیزی شکوفا شد. این همکاری افسانه‌ای از سال ۱۹۷۳ با «خیابان‌های پایین شهر» آغاز شد.

او در طول حرفه‌اش، اقتدار طبیعی‌اش را به شخصیت‌های مافیایی ایتالیایی-آمریکایی بخشید؛ از خلافکاران خرده‌پا تا رؤسای مافیا. یکی از برجسته‌ترین نقش‌های او، بازی در نقش ویتو کورلئونه جوان در «پدرخوانده ۲» ساخته فرانسیس فورد کاپولا بود، که موفق شد بدون تقلید از مارلون براندو، نقش جوانی شخصیت او را ایفا کند. این نقش جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برایش به ارمغان آورد.

موفقیت‌های او با فیلم‌های ماندگاری ادامه یافت. در سال ۱۹۷۶، او با دو شاهکار به بخش رسمی کن آمد: «۱۹۰۰» ساخته برناردو برتولوچی و «راننده تاکسی» ساخته مارتین اسکورسیزی که برنده نخل طلا شد. دنیرو برای این نقش، گواهی‌نامه رانندگی تاکسی گرفت و صحنه‌ی مشهورش در آینه را بداهه اجرا کرد.

همکاری او با اسکورسیزی ادامه یافت و به نقش‌هایی ماندگار انجامید: یادگیری ساکسیفون برای فیلم «نیویورک، نیویورک» ، افزایش وزن ۳۰ کیلویی برای «گاو خشمگین» (که اسکار بهترین بازیگر نقش اول را برایش به همراه داشت) و اجرای نقش طنز در «سلطان کمدی» که در سال ۱۹۸۳ فیلم افتتاحیه کن بود.

دنیرو سال بعد نیز با «روزی روزگاری در آمریکا» به کارگردانی سرجیو لئونه در کن حاضر شد. تنها ده سال پس از «راننده تاکسی» ، او در فیلمی دیگر برنده نخل طلا، نقش اول را ایفا کرد؛ «ماموریت» ساخته رولند جافه.

در دهه ۹۰، دنیرو چهره‌ای تازه از خود به نمایش گذاشت؛ ایفای نقش جدی و سخت‌گیرانه‌اش را وارد کمدی‌هایی چون «جکی براون» و «ملاقات با والدین» کرد. او در همین زمان، فعالیت تهیه‌کنندگی و کارگردانی را با تأسیس کمپانی «تریبکا پروداکشنز» آغاز کرد. نخستین فیلمش «قصه‌ای از برانکس» (۱۹۹۳) بود که موضوع همیشگی‌اش، یعنی رابطه خشونت و خانواده در بستر محله‌ای نیویورکی را روایت می‌کرد.

در دهه‌های بعد، او نقش‌هایی غیرمنتظره و متنوع ایفا کرد؛ از دوبله در انیمیشن‌ها گرفته تا حضور در سریال‌ها و درخشش در آثار موفقی همچون «مخمصه» درکنار آل پاچینو.

پس از واقعه ۱۱ سپتامبر، دنیرو جشنواره فیلم تریبکا را در سال ۲۰۰۲ بنیان نهاد تا کمک کند نیویورکی‌ها محله آسیب‌دیده‌شان را بازیابند. در این سال‌ها، وجهه‌ای دیگر از او نمایان شد: تعهد سیاسی و اجتماعی. پیش از آنکه به مدافع پرشور برابری و انسان‌گرایی بدل شود، در فیلم‌هایی نقش‌هایی ایفا کرد که چهره خشن جامعه آمریکا، افول دولت، زخم‌های جنگ ویتنام و فریب رسانه را به تصویر می‌کشیدند؛ از جمله درخشش‌اش در «جوکر» ساخته تاد فیلیپس و نقش‌آفرینی اخیرش در «قاتلان ماه کامل» به کارگردانی اسکورسیزی.

هفتاد و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن از ۱۳ تا ۲۴ می ۲۰۲۵ (۲۳ اردیبهشت تا سوم خرداد ۱۴۰۴) برگزار می‌شود. ستاره فرانسوی، ژولیت بینوش، به عنوان رئیس هیات داوران امسال کن انتخاب شده است و پس از گرتا گرویگ که سال گذشته این نقش را بر عهده داشت، این مسئولیت را بر عهده می‌گیرد.

تیری فرمو، رئیس جشنواره، انتخاب‌های کامل جشنواره را آخر هفته جاری در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاریس اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام



منبع خبر

ادامه مطلب

اقتصاد

انتشار پوستر سریال «وحشی» با بازی جواد عزتی

4e0269d8236ceb576013f23b6def1f44

منتشر شده

در

توسط

%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%A7%D8%B1 %D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%B1 %D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%84 %D9%88%D8%AD%D8%B4%DB%8C %D8%A8%D8%A7 %D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C %D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF %D8%B9%D8%B2%D8%AA%DB%8C


با نزدیک شدن به زمان پخش سریال «وحشی»، پوستر این مجموعه رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، در آستانه پخش سریال «وحشی» به کارگردانی هومن سیدی پوستر این اثر رونمایی شد.

سریال «وحشی» به نویسندگی و کارگردانی هومن سیدی و تهیه‌کنندگی محمدرضا صابری از دوشنبه آینده ـ ۲۵ فروردین ۱۴۰۴ ـ به صورت اختصاصی از فیلم‌نت منتشر می‌شود.

جواد عزتی، نگار جواهریان، احسان امانی، علیرضا ثانی فر، مهدی صباغی و محمد صابری از جمله بازیگران «وحشی» هستند.

طراح پوستر: شایان شفابخش، عکاس: محمد بدرلو و طراح لوگو: آرش وکیل‌زاده هستند.

عوامل این اثر عبارتند از:

مدیر فیلمبرداری: مرتضی نجفی، طراح صحنه و مدیر هنری: محسن نصراللهی، طراح لباس: مارال جیرانی، مدیرصدابرداری: مهران ملکوتی، طراح گریم: عظیم فراین، سرپرست گروه کارگردانی: حسین خضوعی، موسیقی: Nik Reich, Jaro Messerschmidt، صداگذاری: زهره علی‌اکبری، فیلمبردار: داوود ملک، تدوین: هومن سیدی، پیوند اقتصادی، مدیر تولید: عماد طاهری، طراح جلوه‌های بصری: بیتا اخلاقی، اصلاح رنگ: فربد جلالی، جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیک، طراحی بدلکاری: امیر بدری، برنامه‌ریز: رسول حسینی، منشی صحنه: پونه خامین، عکس: محمدبدرلو.

انتهای پیام



منبع خبر

ادامه مطلب

اقتصاد

آخرین مهلت ثبت‌نام طرح ترافیک و کارت‌بلیت خبرنگاری اعلام شد

4e0269d8236ceb576013f23b6def1f44

منتشر شده

در

توسط

%D8%A2%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%86 %D9%85%D9%87%D9%84%D8%AA %D8%AB%D8%A8%D8%AA%E2%80%8C%D9%86%D8%A7%D9%85 %D8%B7%D8%B1%D8%AD %D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C%DA%A9 %D9%88 %DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%E2%80%8C%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%AA %D8%AE%D8%A8%D8%B1%D9%86%DA%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C %D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85 %D8%B4%D8%AF


خبرنگاران و فعالان رسانه‌ تا ۳۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۴ فرصت دارند با مراجعه به سامانه «شهرزاد» نسبت به ثبت‌نام برای طرح ترافیک و کارت‌بلیت خبرنگاری اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، فرآیند ثبت‌نام برای دریافت طرح ترافیک ویژه خبرنگاران و همچنین کارت‌بلیت خبرنگاری تا تاریخ ۳۱ فروردین ۱۴۰۴ ادامه خواهد داشت. پس از این تاریخ، ثبت‌نام‌ها بررسی شده و روند اختصاص مجوز تردد در محدوده طرح ترافیک به افراد واجد شرایط آغاز می‌شود.
شایان ذکر است، سهمیه طرح ترافیک خبرنگاری مربوط به سال گذشته تا زمان تخصیص نهایی سهمیه‌های سال ۱۴۰۴ معتبر خواهد بود.
خبرنگاران و فعالان رسانه‌ می‌توانند از طریق سامانه «شهرزاد» نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. برای این منظور، لازم است پس از ورود به سامانه، با انتخاب گزینه «ثبت‌نام خبرنگار»، اطلاعات مربوط به رسانه محل فعالیت و سمت شغلی خود را وارد کرده و سپس مدارکی از جمله معرفی‌نامه، مدارک هویتی، بیمه خبرنگاری یا حداقل ۱۰ اثر منتشرشده را بارگذاری کنند.
همچنین برای تسریع در صدور کارت‌بلیت خبرنگاری، توصیه می‌شود خبرنگاران صرفاً از بخش مربوط به کارت‌بلیت در سامانه اقدام به ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام



منبع خبر

ادامه مطلب
تبلیغاتZox300

برترین ها