با ما همراه باشید
Zox Leader

اقتصاد

اکران نسخه سینمایی «Until Dawn» صدای گیمرها را درآورد!

4e0269d8236ceb576013f23b6def1f44

منتشر شده

در

MCDUNDA SP019.webp


اقتباس سینمایی از بازی ویدیویی «تا سپیده‌دم» (Until Dawn) با نارضایتی گسترده‌ای از سوی طرفداران بازی مواجه شده است. بازی «تا سپیده‌دم» که نخستین بار در سال ۲۰۱۵ برای پلی‌استیشن ۴ عرضه شد، روایتگر ماجرای هشت نوجوان بود که در منطقه‌ای منزوی برای بقا تلاش می‌کردند و انتخاب‌های بازیکن در سرنوشت آن‌ها و اینکه چه کسی زنده می‌ماند، نقش داشت.

این بازی با انتشار دو اسپین‌آف (Until Dawn: Rush Of Blood در سال ۲۰۱۶ و The Impatient در سال ۲۰۱۸) و یک دنباله‌ی معنوی (The Quarry در سال ۲۰۲۲) گسترش یافت. همچنین، نسخه‌ی بازسازی‌شده‌ی «تا سپیده‌دم» در اکتبر سال گذشته برای پلی‌استیشن ۵ و پی‌سی منتشر شد.

«گری اف. سندبرگ»، کارگردان فیلم، با تأکید بر حفظ لحن و حال و هوای بازی در اقتباس سینمایی، به یک تغییر اساسی در فیلم اشاره کرده است: «یکی از ویژگی‌های خلاقانه‌ی بازی، امکان تصمیم‌گیری‌های متفاوت شخصیت‌ها و مواجهه با مرگ‌های گوناگون بود. در فیلم، ما از مکانیسم «شروع مجدد» بهره برده‌ایم؛ شخصیت‌ها دوباره تلاش می‌کنند و هر بار که به زندگی بازمی‌گردند، به نظر می‌رسد وارد ژانر وحشت جدیدی شده‌اند. شرط بقا، زنده ماندن تا سپیده‌دم است.»

«گری دابرمن» نیز به عنوان یکی از هواداران پر و پا قرص بازی «تا سپیده‌دم» و ماهیت سینمایی آن، بیان کرده که به این موضوع زیاد اندیشیده است که چگونه می‌توان داستان را به شکلی ادامه داد که تجربه‌ی بازی را به مخاطب منتقل نکند.

بسیاری از طرفداران بازی، پس از انتشار اولین تریلر فیلم، نسبت به این تغییرات ابراز نگرانی کرده بودند. اکنون که فیلم «تا سپیده‌دم» در سینماها به نمایش درآمده، کاربران شبکه‌های اجتماعی با قاطعیت بیشتری نظرات خود را اعلام می‌کنند. یکی از آن‌ها می‌نویسد: «فیلمی به نام «تا سپیده‌دم» ساختن و داستان رو کلاً عوض کردن که هیچ ربطی به بازی نداره. پس چرا از لوگوی «تا سپیده‌دم» استفاده کردن. هالیوود بیا انگشت کوچیکم رو بخور کثافت.»

دیگری می‌گوید: «تصمیم گرفتن فیلمی به اسم «تا سپیده‌دم» بسازن که هیچ ربطی به بازی ویدیویی «تا سپیده‌دم» نداره. مسخره‌اس.» و یک بیننده دیگر اظهار می‌دارد: «ایده‌ی فیلم مشکلی نداره ولی نه برای «تا سپیده‌دم». از بازی‌های محبوب برای فیلم ساختن و عوض کردن کل داستانشون استفاده نکنین. فیلم خودتونو بسازین و اسمشو چیز دیگه‌ای بگذارین!»

فیلم در وب‌سایت «راتن تومیتوز» امتیاز ۶۲ درصد و در «متاکریتیک» امتیاز ۵۶ درصد را کسب کرده و بسیاری از منتقدین نیز با دیدگاه تماشاگران هم‌راستا هستند.



Source link

ادامه مطلب
تبلیغاتZox728
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اقتصاد

برادران کارامازوف به صحنه بازمی‌گردند

4e0269d8236ceb576013f23b6def1f44

منتشر شده

در

توسط

%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86 %DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B2%D9%88%D9%81 %D8%A8%D9%87 %D8%B5%D8%AD%D9%86%D9%87 %D8%A8%D8%A7%D8%B2%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D9%86%D8%AF


اجرای نمایش «برادران کارامازوف» به کارگردانی اشکان خیل‌نژاد از سر گرفته می‌شود.

به گزارش ایسنا، این اثر نمایشی از زمستان سال گذشته به مدت ۲ روز در هفته در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفت و حالا قرار است از ۱۳ اردیبهشت ماه یک روز در هفته اجرا داشته باشد.

متن نمایش «برادران کارامازوف» که برداشتی از رمان مشهور داستایفسکی است در خلاصه داستان آن آمده:
«داستان حول محور خانواده‌ کارامازوف در روسیه می‌گذرد. دیمیتری با پدرش فیودور اختلافات مالی جدی دارد. پدر به قتل می‌رسد و همه‌ شهر، دیمیتری را مجرم می‌پندارند و در دادگاه علیه او شهادت می‌دهند. در طول داستان، ما با زندگی سه فرزند دیگر خانواده‌ کارامازوف هم آشنا می‌شَویم: آلیوشا (راهب)، ایوان (تحصیل‌کرده)‌، و اسمردیاکوف (آشپز) که هر یک به نحوی در این به هم‌ریختگی نقش دارند.
وحید ‌آجرلو [اجراگر]
مجید ‌آقاکریمی [اجراگر | مربی بیان]
عرفان امین [اجراگر]
مهرداد بابایی [اجراگر| مربی آواز و سولفژ | انتخاب و تنظیم قطعات آوازی]
فارس باقری [نویسنده]
شکیبا بهرامیان [اجراگر |مربی رقص]
کیهان پرچمی [دراماتورژ |مشاور کارگردان | ایده‌پردازی تبلیغات]
مهدی ‌حسام ‌الذاکرین [اجراگر]
سجاد حمیدیان [اجراگر]
اشکان ‌خیل‌نژاد [کارگردان | نویسنده | طراح صحنه | تهیه‌کننده]
سحر رجبی [سوفلور | منشی صحنه]
حامد ‌رسولی [اجراگر | مربی حرکت]
محمدرضا رشیدی [اجراگر]
مهدی شاهدی [اجراگر]
میلاد ‌شجره [اجراگر | طراح تمرین‌های بدنی]
حسین طباطبایی [اجراگر | مدیر تولید]
مجتبی کریمی [دراماتورژ | مشاور کارگردان | ایده‌پردازی تبلیغات]
امین ‌مانیان [طراح صدا | ساخت و اجرای موسیقی]
آیناز موسایی [سوفلور | منشی صحنه]
آتنا نادرزاده [اجراگر | آماده‌سازی متریال متن اجرا و تبلیغات]
مریم ‌نورمحمدی [اجراگر | طراح لباس]
طاهره ‌هزاوه [اجراگر]
این نمایش از سیزدهم اردیبهشت ماه روزهای شنبه از ساعت ۱۵ به مدت ۷ ساعت (با احتساب دو زمان استراحت) در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام



منبع خبر

ادامه مطلب

اقتصاد

۱۰۰ سالگی شاهکار چارلی چاپلین در کن

4e0269d8236ceb576013f23b6def1f44

منتشر شده

در

توسط

%DB%B1%DB%B0%DB%B0 %D8%B3%D8%A7%D9%84%DA%AF%DB%8C %D8%B4%D8%A7%D9%87%DA%A9%D8%A7%D8%B1 %DA%86%D8%A7%D8%B1%D9%84%DB%8C %DA%86%D8%A7%D9%BE%D9%84%DB%8C%D9%86 %D8%AF%D8%B1 %DA%A9%D9%86


نسخه‌ای بازسازی‌شده شاهکار کمدی صامت «جویندگان طلا» اثر چارلی چاپلین، برای نخستین بار در جشنواره فیلم کن به نمایش درمی‌آید.

به گزارش ایسنا، نسخه‌ای بازسازی‌شده با کیفیت ۴K از شاهکار کمدی صامت «جویندگان طلا» اثر چارلی چاپلین، برای نخستین بار در جشنواره فیلم کن به نمایش درمی‌آید و به مناسبت صدمین سالگرد اکران اولیه این فیلم، اکران جهانی خواهد شد.

این فیلم درست صد سال پس از نخستین نمایش فیلم در سالن «اجیپشن تئاتر» لس‌آنجلس، در سراسر جهان به نمایش عمومی درمی‌آید.

این بازسازی با حمایت کمپانی فرانسوی mk۲ Films صورت گرفته است؛ شرکتی که مسئول فروش، تولید و توزیع فیلم نیز هست.

فیلم «جویندگان طلا» که چاپلین در آن در نقش ماندگار ولگرد ظاهر شده است، به قلم، تهیه‌کنندگی و کارگردانی خود چاپلین ساخته شده و همچنان از برجسته‌ترین آثار کارنامه او محسوب می‌شود.

این نسخه بازسازی‌شده به عنوان اثر افتتاحیه بخش کلاسیک‌های کن (Cannes Classics) به نمایش درمی‌آید.

تیری فرمو، مدیر جشنواره فیلم کن، در توضیحی گفت: «در سالی که صدوسی‌اُمین سالگرد اختراع سینماتوگراف برادران لومیر را جشن می‌گیریم، نمایش این کمدی کلاسیک که آمیزه‌ای از ماجراجویی، عاشقانه و طنز است، فرصتی عالی برای بزرگداشت سینمای اولیه به شمار می‌رود.»

پس از نمایش در جشنواره کن، فیلم «جویندگان طلا» در روز ۲۶ ژوئن ۲۰۲۵ به طور همزمان در بیش از ۲۵۰ سالن سینما در بیش از ۷۰ کشور اکران خواهد شد.

این پروژه گسترده شامل کشورهای مختلفی چون فرانسه، آلمان، اسپانیا، مجارستان، ترکیه، ژاپن، کشورهای آمریکای لاتین اسپانیایی‌زبان و کشورهای آفریقای جنوب صحرا خواهد بود. قرار است سالن‌های بیشتری نیز به این فهرست اضافه شوند.

فیلم «جویندگان طلا» که در سال ۱۹۲۵ برای نخستین‌بار اکران شد و از همان ابتدا با استقبال منتقدان مواجه شد.

چاپلین در سال ۱۹۴۲ نسخه‌ای جدید با افکت‌های صوتی، موسیقی و روایتگری منتشر کرد که نامزد دو جایزه اسکار شد. در سال ۱۹۹۲ نیز این فیلم به دلیل اهمیت فرهنگی، تاریخی و زیبایی‌شناختی، وارد فهرست ملی ثبت فیلم ایالات متحده شد.

انتهای پیام



منبع خبر

ادامه مطلب

اقتصاد

گزارش‌های طرفدارانه فوتبال در شبکه سه ادامه‌دار است؟

4e0269d8236ceb576013f23b6def1f44

منتشر شده

در

توسط

%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C %D8%B7%D8%B1%D9%81%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%87 %D9%81%D9%88%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%84 %D8%AF%D8%B1 %D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87 %D8%B3%D9%87 %D8%A7%D8%AF%D8%A7%D9%85%D9%87%E2%80%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1 %D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%9F


تهیه‌کننده برنامه «گزارش ورزشی» درباره ادامه‌دار بودن گزارش‌های طرفدارانه فوتبال‌های خارجی در شبکه سه سیما که به تازگی نسبت به پخش آن اقدام شد، اظهار کرد: با وجود اینکه با استقبال خوب گزارشگران و همچنین مخاطبان روبه‌رو بودیم اما ادامه‌دار بودن این نوع گزارش‌ها مستلزم زیرساخت‌هایی است که باید فراهم شود و اگر شرایط و زیرساخت برای گزارش فراهم شود، حتما ادامه خواهیم داد.

پویا خسروی ـ تهیه‌کننده برنامه «گزارش ورزشی» ـ در گفت‌وگویی با ایسنا، درباره واکنش‌ها به اقدام شبکه سه سیما مبنی بر پخش گزارش‌های طرفدارانه فوتبال‌های مهم خارجی، با بیان اینکه گزارش‌های طرفدارانه در دنیا مخاطبان خود را دارد، اظهار کرد: گزارش‌های طرفدارانه در همه جای دنیا و اغلب شبکه‌ها اتفاق می‌افتد و بعضا در کنار گزارشگر، مجری طرفدار و کارشناس طرفدار هم دارند. اما در ایران به دلایلی که بعضا گزارشگران تحت فشار قرار می‌گیرند و بعضا مدیران شبکه‌ها هم تحت فشار قرار می‌گیرند تا الان این اتفاق نیفتاده بود.

این تهیه‌کننده برنامه‌های ورزشی با اشاره به آسیب‌شناسی سیستم هواداری در کشورمان، گفت: سیستم هواداری‌ ما مثل جاهای دیگر نیست. هیچ کسی از تیم مقابل نمی‌تواند بین هواداران تیم‌های حریف بنشیند، اما در خارج از ایران این اتفاق می‌افتد. مثلاً یک نفر طرفدار یک تیم‌ است، یک نفر طرفدار تیم دیگر است، جایگاه مشخصی ندارند و صندلی‌هایشان کنار هم است. اما تا امروز به دلیل همین مراعات‌ها این اتفاقات نیفتاده بود. ما توانستیم در شبکه سه سیما این کار را انجام دهیم، هم گزارشگران خیلی موافق بودند و هم اینکه نظرسنجی که در پیج خود برنامه «گزارش ورزشی» گذاشته بودیم، با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد. اما به هر حال ادامه‌دار بودن این سبک گزارش‌ها بستگی به بازی‌های پیش‌رو و البته زیرساخت‌هایی دارد که ما باید در سازمان صداوسیما آماده کنیم.

پیشنهادهایی برای یک گزارشگر بی‌طرف و دو گزارشگر باطرف

تهیه‌کننده «گزارش ورزشی» سپس درباره ادامه‌دار بودن گزارش‌های طرفدارانه فوتبال‌های خارجی و حاشیه‌ای که در مورد نخست پیش آمد، گفت: برخی به ما پیشنهاد دادند برای اینکه بقیه مخاطبان اذیت نشوند، یک گزارشگر بی‌طرف و دو گزارشگر باطرف داشته باشیم؛ یعنی در مجموع سه نفر یک بازی را گزارش کنند. این اقدام نیازمند زیرساخت‌هاست و جدا از وجوه رسانه‌ای، از نگاه طرفداران فوتبال یک اتفاق جدیدی است. هر اتفاق جدیدی هم ابتدا احتمالاً درگیر مسائل و حاشیه‌هایی می‌شود و ما هم ادعایی بر اینکه کارمان کاملا درست است نداریم، بی‌عیب و نقص نیستیم اما تلاش کردیم درست پیش ببریم.

گزارشگری طرفدارانه باید همه‌جانبه طرفداری کند

این تهیه‌کننده در پاسخ به اینکه چقدر تاکید داشته‌اید که گزارشگران فوتبال در حین گزارش‌های طرفدارانه بااحتیاط‌تر عمل کنند یا نه باید به آنها اجازه داد که خیلی راحت گزارششان را انجام دهند؟ اظهار کرد: در همه جای دنیا معمولا روال به این شکل است که خیلی راحت گزارش می‌کنند؛ بنابراین خیلی عادی باید برخورد شود؛ یعنی مثل همه جای دنیا اگر ما بخواهیم واقعا یک پروتکل دقیقی بگذاریم، گزارشگری طرفدارانه مشخصا به معنای این است که طرفداری همه‌جانبه کند، ولی خب ما قبل از این گزارشگری طرفداری را فقط در بازی‌های ملی و حالا بازی‌های تیم‌های آسیایی داشتیم. اما خارج از این ما چیزی که به دوستان گزارشگر گفتیم، این بود که مثلا اگر طرفداری تیم ملی را ۱۰۰ می‌بینیم، اینجا باید مثلا شما ۶۰، ۷۰ درصد طرفدار باشید؛ بنابراین همچنان این اقدام جای کار بیشتر دارد.

گزارشگران حاضر می‌شوند هجمه‌های فضای مجازی را به جان بخرند

خسروی در پاسخ به اینکه آیا شبکه سه به ادامه گزارش‌های طرفدارانه برای مسابقات فوتبال تصمیم دارد؟ اظهار کرد: اگر مورد استقبال مخاطب قرار بگیرد ما هم دوست داریم ادامه‌دار باشد. از طرفی برخی بازی‌ها مثل بارسلونا و رئال‌مادرید، بازی‌های متفاوت و حساسی هستند و باید ببینیم آیا گزارشگران ما حاضر می‌شوند که همه هجمه‌های فضای مجازی را به جان بخرند و چنین بازی‌هایی را طرفدارانه گزارش کنند یا نه.

او با تاکید بر اینکه این سبک گزارشگری طرفدارانه منتفی نیست، اضافه کرد: اگر شرایط و زیرساخت‌ها برای گزارش انجام شود، حتما ادامه خواهیم داد؛ بخش‌هایی از این ماجرا به زیرساخت‌ها برمی‌گردد. همان شب که گزارش دربی میلان صورت گرفت، ما محدودیت‌هایی داشتیم و چون روی چند باند صدا، گزارشگر گزارش می‌کند، این چیزی است که نیاز به زمان دارد. اما باز هم رأی اکثریت، با توجه به میزان نظرگذاری و کامنت‌هایی که گذاشته بودند، حاکی از این بود که مخاطبان استقبال کرده بودند.

انتهای پیام



منبع خبر

ادامه مطلب
تبلیغاتZox300

برترین ها